00:25

Bezglutenowe orzechowo-migdałowe ciasteczka bez cukru

Te ciastka należą do jednych z pierwszych, które udało mi się zrobić bez użycia zwykłej mąki z glutenem. Świetnie sprawdzają się jako smaczna przekąska, którą można wszędzie ze sobą zabrać. Uwaga - nie są zbyt słodkie, ale mi akurat to nie przeszkadza.

Bezglutenowe orzechowo-migdałowe ciasteczka bez cukru

Składniki na ok.12 sztuk:
  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 2/3 mąki jaglanej
  • 1/4 szklanki mąki z migdałów
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • 20 daktyli
  • 4 łyżki oleju kokosowego
  • 1 łyżka karobu lub kakao
  • 2 jajka
  • 4 łyżki posiekanych orzechów laskowych
  • 4 łyżki posiekanych migdałów
Przygotowanie:
  1. Jeśli nie korzystasz z gotowych mąk, po prostu zmiel w młynku kaszę gryczaną, jaglaną oraz migdały.
  2. Umieść wszystko w dużej misce, dodaj siemię lniane (możesz je lekko zmielić), orzechy laskowe, migdały i posiekane daktyle, wymieszaj. Wlej rozpuszczony olej kokosowy oraz jajka. Wszystko bardzo dokładnie ze sobą zagnieć (w razie potrzeby dodaj odrobinę chłodnej wody). Ciasto podziel na dwie równe porcje, umieść w lodówce na około 15min.
  3. Do jednej z porcji dodaj karob lub kakao (ja dałam pół na pół), ugnieć.
  4. Z każdej porcji uformuj po ok.6 okrągłych płaskich ciasteczek. Blachę wyłóż papierem do pieczenia, ułóż na nim ciastka i wstaw do rozgrzanego do 170°C piekarnika na ok. 20 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.