22:00

Kolorowa sałatka z ciecierzycy, pomidorów i pietruszki

Jeśli ciężko jest Wam polubić klasyczne warzywne surówki, warto spróbować pokombinować tak, aby uzyskać w końcu satysfakcjonujące Was połączenie. Mi bardzo pomogło dodanie do środka ugotowanej ciecierzycy - dzięki tym chrupiącym, sycącym kuleczkom, jedzenie takiego posiłku stało się prawdziwą przyjemnością! Przygotowany własnoręcznie sos na bazie oleju kokosowego dostarczającego zdrowych nasyconych tłuszczy także okazał się świetnym pomysłem - z pewnością o wiele lepszym niż kupne sklepowe mieszanki, które przez ostatnie lata zdarzało mi się używać... Widoczne poniżej połączenie naprawdę mnie zachwyciło - nie sądziłam, że jakakolwiek sałatka będzie aż tak bardzo mi smakować.

Co ważne, nigdy nie przepadałam za oliwkami. Większość dostępnych w sklepach zawiera niestety w składzie glukonian żelazawy, którego zadaniem jest podtrzymanie intensywnego czarnego koloru. Po wielu poszukiwaniach, okazało się, że oliwki bez tego zbędnego według mnie dodatku można znaleźć w... Netto. Okazały się naprawdę pyszne choć jak widać, są nieco wyblakłe - to jednak absolutnie mi nie przeszkadza.

Kolorowa sałatka z ciecierzycy, pomidorów i pietruszki

Składniki na 1 porcję:
  • 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy
  • 1 pomidor
  • 1/4 natki pęczka pietruszki
  • 1/3 czerwonej cebuli
  • kilka czarnych oliwek
  • świeża bazylia
  • sałata

    Sos:
  • 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
  • ząbek czosnku
  • 1/4 łyżeczki soli himalajskiej
  • 1 łyżka ziół prowansalskich
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta stewii
Przygotowanie:
  1. Ciecierzycę zamocz na noc w dużej ilości wody, następnego dnia przepłucz i gotuj przez około godzinę.
  2. Pomidor i oliwki pokrój w plastry, pietruszkę i cebulę posiekaj, sałatę i bazylię porwij na kawałki.
  3. Przygotuj sos: do oleju dodaj rozgnieciony czosnek, sól, zioła, świeży sok z cytryny i odrobinę stewii.
  4. Wszystkie składniki umieść w misce i dokładnie ze sobą wymieszaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.