22:00

Subtelny krem ze szparagów na mleku kokosowo-migdałowym

Lubicie szparagi? Przyznam, że po raz pierwszy spróbowałam ich dopiero w tym roku. Na jednym z blogów kulinarnych, które śledzę - a dokładniej Vegazone - natknęłam się przepis na krem z tych niezbyt popularnych, a jednocześnie bardzo zdrowych, niskokalorycznych warzyw. Dokonałam kilku modyfikacji i cóż - nie będę ukrywać, iż danie okazało się tak przepyszne, że następnego dnia przygotowałam kolejną porcję! Nie sądziłam, że zupa może być aż tak smaczna i subtelna. Sezon szparagowy trwa bardzo krótko, dlatego korzystajcie z niego póki macie czas.

Subtelny krem ze szparagów na mleku kokosowo-migdałowym

Składniki na 2 porcje:
  • ok.15 zielonych szparagów
  • 1/2 średniej wielkości selera
  • 1 por (biała część)
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 20g niesiarkowanych płatków kokosowych
    lub kilka małych kawałków świeżego kokosa
  • garść obranych migdałów
  • 1,5 szklanki bulionu warzywnego
  • świeży koperek
  • sól himalajska
  • szczypta pieprzu
Przygotowanie:
  1. Pozbądź się zdrewniałych końcówek szparagów przez ich odłamanie, odetnij ich główki i pokrój łodygi na małe kawałki. Por posiekaj w plastry, a obrany seler pokrój w kostkę.
  2. W średniej wielkości garnku rozgrzej na małym ogniu olej kokosowy, dodaj por, a po kilku minutach dorzuć seler oraz posiekane szparagi. Garnek przykryj i od czasu do czasu mieszając smaż warzywa przez ok. 10 min.
  3. Przygotuj bulion: do małego garnka wlej 1,5 szklanki wody i wsyp łyżkę suszonych warzyw (ja użyłam gotowej, naturalnej mieszanki). Gotuj na małym ogniu przez co najmniej kwadrans.
  4. Przygotuj mleko kokosowo-migdałowe: do pojemnika blendera wrzuć płatki kokosowe oraz migdały, zalej składniki wodą na wysokość 1cm i bardzo dokładnie zmiksuj, a następnie całość przecedź przez sitko. Do powstałego mleka dolej wody tak aby uzyskać łącznie jedną szklankę płynu.
    W ostateczności możesz użyć też gotowego mleka kokosowego (przy zakupie zwróć uwagę na skład).
  5. Warzywa zalej mlekiem, dodaj sól i pieprz. Gotuj wszystko pod przykryciem przez 10 minut od czasu do czasu mieszając. Główki szparagów ugotuj na parze (lub w wodzie) tak, aby były miękkie.
  6. Do garnka dolej bulion i gotuj całość aż do zmięknięcia warzyw. Kiedy zupa nieco ostygnie, zblenduj ją do uzyskania gładkiej konsystencji. Krem podawaj z główkami szparagów i koperkiem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.