12:45

Sycąca jesienna zupa jarzynowa z pieczarkami

Uwielbiam gęste sycące zupy pełne kawałków soczystych warzyw. Pieczarkową zazwyczaj spotyka się w formie kremu. Ja postanowiłam jednak spróbować przygotować ją w innej wersji. Była naprawdę pyszna!

Sycąca jesienna zupa jarzynowa z pieczarkami

Składniki na ok. 2-3 porcje:
  • 0,5 kg pieczarek
  • 0,5 kg ziemniaków
  • 1 mała cebulka
  • 1 por (biała część)
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1/4 selera
  • 1 marchewka
  • świeża natka pietruszki
  • 1 łyżka naturalnego suszonego bulionu warzywnego
  • 3 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • 1 łyżka majeranku
  • 1 łyżka rozmarynu
  • sól himalajska
  • szczypta pieprzu
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki, seler i pietruszkę umyj, obierz i pokrój w kostkę. Cebulę, pora i pieczarki posiekaj na kawałki. Marchewkę zetrzyj na tarce.
  2. Do garnka wrzuć warzywa, bulion i przyprawy. Zalej wszystko wodą do połowy (po czasie pieczarki zmniejszą objętość) i gotuj pod przykryciem do czasu aż warzywa zmiękną.
  3. Zupę udekoruj świeżą natką pietruszki.


4 komentarze:

  1. Ale bym zjadła <3
    ciekawe kto mi takie pyszności zrobi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie sycące i rozgrzewające zupy, ale jeszcze bym kiełbaskę wkroiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak już sięgam po zupę to tylko gęstą. Ywoja wydaje się idealna, aż mi zapachniało z ekranu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jakoś nie przepadam za zupami.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.