21:00

Duszone bataty z porem i papryką

Bataty z porem i kapustą? Kiedy natknęłam się na ten przepis na jednym z moich ulubionych niekulinarnych blogów <tutaj> wydawało mi się, że to nie może się udać. Postanowiłam jednak zaufać autorce i okazało się, że potrawa jest naprawdę przepyszna, a w dodatku sycąca i bardzo zdrowa. Zdecydowałam się podać ją z komosą ryżową zawierającą pełnowartościowe białko oraz udekorować świeżą bazylią, która świetnie podkreśliła smak dania.

Duszone bataty z porem i papryką

Składniki na 2 porcje:
  • 2 bataty
  • 1 por (bez liści)
  • 1 czerwona papryka
  • 1/2 małej główki białej kapusty
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • zioła
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 szklanki quinoa (komosy ryżowej)
  • świeża bazylia
Przygotowanie:
  1. Bataty obierz ze skórki, por posiekaj w plasterki, paprykę pokrój na kawałki, a kapustę poszatkuj.
  2. Warzywa wrzuć do głębokiej patelni, dorzuć przyprawy i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko przykryj i duś na małym ogniu od czasu do czasu mieszając.
  3. Komosę ryżową opłucz, zalej wodą i gotuj do miękkości.
  4. Kiedy warzywa będą miękkie (ale nie rozpadające się), zdejmij patelnię z palnika i dorzuć do środka olej kokosowy, a następnie wymieszaj. Danie podawaj udekorowane świeżą bazylią.

2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.