20:57

Pyszna zupa pomidorowa z makaronem

Ostatnio miałam ochotę na smaczną domową zupę pomidorową. Ponieważ sezon na te czerwone wartościowe warzywa niestety się skończył, użyłam naturalnej passaty pomidorowej. Zamiast tradycyjnego, niezbyt zdrowego makaronu, zdecydowałam się na gryczany odpowiednik. Ponieważ bezglutenowe makarony łatwo się rozklejają, nie rozgotowywałam go, ale po prostu zalałam gorącą zupą na chwilę przed podaniem. Jeśli nie macie możliwości zakupu takiego produktu, nie martwcie się ;) Bez niego zupa jest także przepyszna!
Pyszna zupa pomidorowa z makaronem

Składniki na 4 porcje:
  • 3 szklanki naturalnej passaty pomidorowej
  • 4 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1/2 selera
  • 2 cebule
  • 1 por (bez liści)
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 liście laurowe
  • 5 kulek ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1 łyżka naturalnego bulionu
  • 1 łyżka pieprzu ziołowego
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta pieprzu
  • świeża natka pietruszki
  • makaron gryczany
Przygotowanie:
  1. W garnku rozpuść olej kokosowy, podsmaż na małym ogniu posiekaną cebulę i por.
  2. Po chwili zalej wszystko 3 szklankami wody, dorzuć pokrojony w kostkę seler i pietruszkę, posiekaną w paski marchewkę, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy i sos sojowy.
  3. Kiedy warzywa będą miękkie, wlej do środka passatę pomidorową i gotuj wszystko jeszcze przez minimum kwadrans.
  4. Garść suchego makaronu gryczanego umieść w miseczce, a następnie wlej do środka gorącą zupę. Udekoruj całość świeżą pietruszką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.