21:48

Jesienny barszczyk z dynią

Ponieważ miałam w zanadrzu zarówno dynię, jak i zakwas z buraków, zastanawiałam się co takiego mogę z nich przygotować. W sieci znalazłam przepis na barszcz z tym pysznym pomarańczowym warzywem - brzmiało dziwnie, ale inspirująco! Postanowiłam spróbować tego połączenia i jak się okazało, powstała całkiem smaczna zupa.

Jesienny barszczyk z dynią

Składniki na 2-3 porcje:
  • 2,5 szklanki pokrojonej w kostkę dyni
  • 4 buraki
  • 1 marchew
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1/4 selera
  • 1 mała cebulka
  • 1 kwaśne jabłko
  • 1 szklanka zakwasu z buraków
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 liście laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • szczypta pieprzu
  • szczypta soli
  • świeża natka pietruszki
Przygotowanie:
  1. Buraki obierz ze skórki, pokrój na kawałki, umieść w dużym garnku i zalej 2,5 szklankami wody. Dodaj liście laurowe i ziele angielskie, gotuj przez ok. 40 min.
  2. Obraną marchew, pietruszkę, seler oraz cebulę zetrzyj na tarce, a następnie wraz z dynią dorzuć do ugotowanych buraków. Wszystko zalej ok. 3 szklankami wody. Po 30 minutach dodaj starte jabłko i gotuj jeszcze 10 min.
  3. Na końcu do zupy dodaj rozgnieciony czosnek, ocet, zakwas, pieprz, sól i garść posiekanej pietruszki, wymieszaj.

1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.