17:44

Pikantny dyniowy krem z migdałami

Sezon na dynię trwa w najlepsze, a ja podzieliłam się z Wami dopiero kilkoma przepisami, w których główną rolę odgrywa to pyszne jesienne warzywo. Ostatnio nabrałam wielkiej ochoty na rozgrzewającą zupę - idealną właśnie teraz, kiedy dni robią się coraz chłodniejsze. Jej przygotowanie jest banalnie proste i szybkie, a smak na pewno przypadnie do gustu fanom ostrych dań. Jak możecie zauważyć, ja pikantny smak przełamałam dodatkiem delikatnych migdałów - pycha!

Pikantny dyniowy krem z migdałami

Składniki na ok. 6 porcji:
  • 1 kg dyni
  • 5 średniej wielkości ziemniaków
  • 2 marchewki
  • 2 cebule
  • 1,5 cm kawałek świeżego imbiru
  • 2-3 cm kawałek papryczki chili
  • 1 łyżka naturalnego suszonego bulionu warzywnego
  • 0,5 łyżeczki kurkumy
  • sól himalajska
  • szczypta pieprzu
  • szczypta ostrej papryki w proszku
  • płatki migdałów
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki, marchew, dynię wymyj, obierz i pokrój w kostkę. Papryczkę i cebulę posiekaj, imbir zetrzyj na tarce.
  2. Do garnka wrzuć warzywa, bulion i przyprawy. Zalej wszystko wodą i gotuj pod przykryciem do czasu aż warzywa zmiękną.
  3. Zmiksuj wszystko na krem za pomocą blendera. Podawaj z migdałami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.