18:55

Jesienne knedle jaglane z dynią i śliwkami

To moje pierwsze knedle w życiu. Nigdy nie byłam fanką tego typu dań, ale postanowiłam przekonać się czy zasmakują mi jeśli przygotuję je sama. Jako nadzienie wykorzystałam sezonowe dary natury, a oprócz tego zdecydowałam się także na stworzenie owocowej polewy. Po przygotowaniu ciasta, które było strasznie klejące myślałam, że nic z tego... a wystarczyło po prostu obsypać je dodatkową porcją mąki ziemniaczanej ;) Ostatecznie, domowe knedle bardzo mi zasmakowały i z pewnością co jakiś czas będą lądować na moim talerzu.

Jesienne knedle jaglane z dynią i śliwkami

Składniki na ok. 12 sztuk:
  • 200g suchej kaszy jaglanej
  • mąka ziemniaczana
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • mały kawałek dyni
  • kilka małych śliwek
  • 1/3 jabłka
  • sól

    polewa:
  • 2/3 jabłka
  • kilka śliwek
Przygotowanie:
  1. Kaszę opłucz, a następnie zalej 1,5 szklanki wody i gotuj na małym ogniu aż do wchłonięcia przez nią całej wody. Wymieszaj z cynamonem i 3 łyżkami mąki ziemniaczanej, a następnie zmiksuj w pojemniku blendera na gładką masę. Odczekaj aż ostygnie.
  2. Dynię obierz ze skóry i pokrój w kostkę, a następnie ugotuj na parze. Jabłko pokrój na kawałki, a śliwki na pół.
  3. Obsyp obficie deskę mąką ziemniaczaną, a następnie za pomocą łyżki wyłóż na nią kawałek ciasta i uformuj z niego płaskie placuszki. Umieść w środku kawałki dyni oraz jabłek lub połówki śliwek, a następnie zlep ze sobą brzegi ciasta i uformuj w dłoniach w kulkę.
  4. Do garnka wlej wodę, wsyp łyżkę soli i zagotuj do wrzenia. Wrzuć do środka knedle, kiedy wypłyną na wierzch odczekaj jeszcze ok. 5 minut i sprawdź czy są gotowe.
  5. Przygotuj polewę: jabłko i śliwki zmiksuj na gładki mus za pomocą blendera.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.