21:13

Krem pomidorowo-paprykowy

Pomysł na krem z pieczonych papryk podpatrzyłam na Jadłonomii. Nigdy nie przepadałam za pomidorową, ale postanowiłam w końcu po raz pierwszy ją przygotować i przyznam, że w takiej wersji bardzo mi smakowała! Po delikatnych zmianach postanowiłam wrzucić instrukcję wykonania także na mojego bloga, na którym gromadzę warte zapamiętania przepisy. Do tego z pewnością będę jeszcze wracać :)

Krem pomidorowo-paprykowy

Składniki na 2 porcje:
  • 4 papryki
  • 6 pomidorów
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1/2 szklanki bulionu warzywnego
  • szczypta soli himalajskiej
  • szczypta pieprzu
  • świeża bazylia
  • oliwa
Przygotowanie:
  1. Papryki pokrój na pół i oczyść z gniazd nasiennych, a pomidory pozbaw szypułek. Warzywa ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, dodaj czosnek i umieść w rozgrzanym do 200°C piekarniku na ok.30 minut.
  2. W garnku rozgrzej olej, dorzuć pomidory, wyciśnięty z łupiny czosnek oraz przyprawy.
  3. Papryki obierz ze skóry, a następnie dorzuć do garnka i zalej bulionem. Gotuj jeszcze przez chwilę, a następnie zmiksuj na gładki krem. Zupę podawaj z bazylią oraz oliwą.


1 komentarz:

  1. Jadłam kiedyś w knajpie taką zupę, była obłędna. Mam mnóstwo papryki w słoikach ciekawe czy by wyszła taka jak za świeżych:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.