15:30

Bezglutenowa czekoladowa tarta z czereśniami i jagodami

Jakiś czas temu postanowiłam po raz pierwszy zrobić tartę bez użycia zwykłej mąki - było naprawdę ciężko ;) Efekty moich eksperymentów możecie zobaczyć poniżej. Najbardziej męczyłam się z ciastem. Po długim czasie w końcu udało mi się wyłożyć nim formę, ale moja radość nie trwała długo... Okazało się, że pod wpływem ciepła spód niestety trochę popękał, a jego smak nie do końca mi odpowiadał. Dlaczego więc dzielę się z Wami przepisem? Ponieważ z masy czekoladowej byłam naprawdę zadowolona - smakowała świetnie, a jej przygotowanie zajęło chwilę.

Bezglutenowa czekoladowa tarta z czereśniami i jagodami

Składniki na okrągłą 29cm formę:
  • 1 2/3 szklanki mąki jaglanej
  • 8 łyżek mąki gryczanej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
  • 1 jajko
  • szczypta soli

    Masa czekoladowa:
  • 2/3 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 banan
  • 10 daktyli
  • 2 łyżki karobu lub kakao
  • 1 łyżka soku z cytryny

    Dekoracja:
  • czereśnie
  • jagody
  • płatki migdałowe
Przygotowanie:
  1. Przygotuj ciasto na spód: wymieszaj ze sobą mąki i sól, dodaj jajko, olej i wodę, ciasto ugnieć i odstaw na chwilę do lodówki.
  2. Przygotuj masę czekoladową: kaszę opłucz, a następnie zalej 1 1/3 szklanki wody i gotuj na małym ogniu aż do wchłonięcia przez nią całej wody. Zmiksuj ze sobą banana, daktyle, karob i sok z cytryny, dorzuć kaszę i zmiksuj ponownie.
  3. Formę wysmaruj olejem kokosowym i wyłóż ciastem, umieść w rozgrzanym do 170°C piekarniku i piecz przez ok. 20-25 minut.
  4. Przelej do środka masę czekoladową, udekoruj wierzch połówkami czereśni, jagodami i płatkami migdałowymi. Jeśli chcesz, polej wszystko dodatkowo miodem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz - każda opinia jest dla mnie ważna.